Ja en marxa un nou Pla d’ocupació al Priorat

07/02/2019
Es desenvolupa al llarg de 2019 i beneficia 12 persones que estaven en situació d’atur de llarga durada

La neteja i condicionament de senders, el manteniment d’instal·lacions municipals i la neteja de domicilis acollits al Servei d’Atenció Domiciliària (SAD) son el resultat més visible del Pla d’Ocupació que ha estat en funcionament a la comarca del Priorat al llarg de 2018 i que ja ha arribat a la seva fi. El canvi d’any, però, implica l’inici d’un nou Pla d’Ocupació, que beneficiarà a 12 treballadors que estaven en situació d’atur de llarga durada.

Pel que fa al balanç d’aquestes iniciatives, el president del Consell Comarcal del Priorat, Jordi Sabaté, se’n mostra molt satisfet per una doble raó: “aquests plans d’ocupació permeten, d’una banda, l’ocupació de persones en situació d’atur que es formen i incrementen la seva experiència laboral i, de l’altra, permeten prestar serveis i emprendre actuacions de manteniment que son molt necessàries als nostres municipis”. Pel que fa al pla de 2018, ha estat possible gràcies a al programa Treball i Formació, mitjançant les línies PRMI i DONA (finançades pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya de la Generalitat, i pel Fons Social Europeu) i per la línia PANP (finançada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya de la Generalitat, i pel Servicio Público de Empleo Estatal)

Respecte al nou Pla d’Ocupació, corresponent a 2019, permetrà la formació de 12 persones, que es dividiran en dues brigades: una de neteja forestal i una altra de neteja domèstica. El manteniment d’aquests 12 treballadors forma part de tres línies de subvenció. Una primera, que s’adreça a persones en situació d’atur no perceptores de prestacions per desocupació o subsidi i preferentment més grans de 45 anys (PANP).  Una segona línia d’ajuts adreçada a persones que perceben la renda garantida de ciutadania (PRGC).I una tercera línia per a dos treballadores del programa Treball i Formació per a dones en situació d’atur (DONA). 

En el marc dels contractes de treball –que varien segons quina sigui la línia de subvenció– es destina un temps a la formació. L’objectiu d’aquests plans també és que les persones contractades puguin ampliar els seus coneixements i enriquir els seus currículums professionals. Des d’ara fins a finals del mes de febrer alguns treballadors de la brigada forestal estan realitzant el curs “Activitats auxiliars en aprofitaments forestals”. Altres treballadors que ja havien fet aquest curs, en fan un altre sobre “Activitats auxiliars en aprofitaments forestals”, de 100 hores cadascun i amb Certificat professional. Pel que fa a la brigada de neteja, la formació que s’imparteix (120 hores en total) se centra en el “ Treball domèstic”.