El Consell Comarcal del Priorat, en conveni amb el departament de Medi Ambient i Habitatge de la Generalitat, ofereix des de l’any 1991 el servei d’una Oficina de gestió i assessorament per a la Rehabilitació d’habitatges.
La tasca de l’Oficina consisteix en:
- L’assessorament i la informació als sol·licitants d’ajudes per rehabilitar habitatges.
- La gestió i avaluació dels estudis tècnics previs a les obres de rehabilitació, per al coneixement de l’estat de conservació i manteniment.
-
La gestió de sol·licituds d’ajuts per a la rehabilitació d’edificis d’ús residencial i d’habitatges, que inclou:
- L’assessorament sobre els projectes i solucions tècniques.
- L’impuls i el seguiment de les actuacions de rehabilitació.
- L’elaboració i valoració dels informes tècnics previs a les sol·licituds d’ajuts.
- Les inspeccions tècniques.
Informació sobre els ajuts per a la rehabilitació
Els ajuts consisteixen en subvencions a fons perdut, d’un percentatge del cost total de les obres.
El termini de presentació de les sol·licituds s'estableis en :
Termini: s'inicia el 4 de juny i finalitza el 20 setembre de 2019
Requisits de l'edifici
• Els edificis han d’haver estat construïts i acabats abans de l’any:
-1996 per les actuacions de conservació estructural
-2007 per les actuacions de conservació de l’envolupant i la millora de la eficiència energètica i sostenibilitat
-Sense antiguitat per les actuacions de millora de la seguretat d’utilització i de l’accessibilitat
• Com a mínim, el 70 % de la superfície construïda sobre rasant ha d’estar destinada a habitatge, exclòs la planta baixa si no és habitatge.
• Com a mínim, el 50 % dels habitatges dels edificis han de constituir el domicili habitual i permanent del seus propietaris o arrendataris, en totes les fases del procediment.
En cas dels habitatges unifamiliars, han de constituir el domicili habitual i permanent del seus propietaris o arrendataris en el moment de sol·licitar la subvenció.
Documentació prèvia a la sol·licitud
Per accedir a la convocatòria es imprescindible disposar de l'informe tècnic d'avaluació de l'edifici que acrediti la necessitat de l'actuació de rehabilitació amb els documents següents:
- L'informe d'inspecció tècnica de l'edifici (IITE).
- El certificat d'eficiència energètica de l'edifici (CEEE), diligenciat per l'ICAEN.
- L'informe de les condicions bàsiques d'accessibilitat.
Qui pot sol·licitar l’ajut?
- Els propietaris, han d’acreditar-ho amb l’escriptura.
- Els llogaters, han d’acreditar-ho amb el contracte de lloguer o rebut.
- Administracions públiques i altres organismes.
- Els usufructuaris, han d’acreditar-ho amb l’escriptura.
Contacte
Pl. de la Quartera, 1 Falset 977830119 Envia un correu electrònic
Enllaços
http://habitatge.gencat.cat/ca/inici
Passos per sol·licitar l'ajut:
1r pas: Abans de presentar la sol·licitud s'ha de disposar de l'IITE, la sol·licitud del certificat d'aptitud, el CEE i l'etiqueta energètica.
2n. pas: Sol·licitud de la subvenció